8 ponturi pentru a deveni un înotător mai bun

Există multe lucruri pe care le putem face pentru a deveni înotători mai buni. Lista de mai jos conține câteva ponturi, care pot ajuta orice înotător, indiferent de nivelul la care se află.

02.12.2016 01:43, de , 1 comentarii

8 ponturi pentru a deveni un înotător mai bun

Înoată frecvent

Ar trebui să înoți cam de trei ori pe săptămână pentru a-ți păstra tehnica și pofta de înot. Fără ele n-ai viteză. Într-adevăr, poți să ai parte de sesiuni grozave de înot o dată sau de două ori pe săptămână, dar pentru majoritatea înotătorilor nu este suficient. Decât una sau două sesiuni îndelungate pe săptămână, alege trei,patru workout-uri mai scurte, înotătorii au mai mult de câștigat atunci când înoată mai des.

Înoată, dar cu tehnică

Înotul fără tehnică este echivalent cu risipa de energie. Da, rămâi cu o stare generală bună de fitnesss, dar pentru asta arzi are prea multe calorii și îți duci ritmul cardiac în zone prea înalte. Asta însă nu te ajută să devii un înotător mai bun. Documentează-te, învață, repetă. Sfatul nostru este să ceri ajutorul unui antrenor, cel puțin la început, până când capeți o rutină a exercițiilor și poți repeta singur.

Exerciții la fiecare sesiune de antrenament

La fiecare sesiune de antrenament este necesară executarea unor exerciții care să-ți îmbunătățeasca tehnica înotului. Este plin YouTube-ul de exemple, noi ți-am selectat trei tipuri de exerciții și sperăm că-ți vor deschide apetitul pentru a afla și mai multe.



Antrenamente grele

O dată sau de două ori pe săptămână, în funcție de cât de des înoți, încorporează în planul tău de antrenament o sesiune grea, una în care nivelul de intensitate să fie mai ridicat, una în care să încerci să fii rapid. Poate că vei obosi, iar tehnica ta va lăsa de dorit, dar în timp vei învăța cum să combini viteza cu tehnica, în timp vei dobândi un nivel ridicat la ambele capitole.

Antrenamente ușoare

La alergare, după antrenamentele dure, după intervale, urmează și momente de jogging, de relaxare, de revenire. Înotul nu face excepție, trebuie să-i dăm corpului răgazul de a-și reveni, de a se recupera, iar astfel de momente contribuie din plin la nivelul tău general.

Exersează poziția de plutire

Poți practica poziția de plutire, cu mâinile întinse în față, când te împing la capăt de bazin, când sari în apă sau pur și simplu în timpul înotului. Asimilarea poziției corecte te va ajuta să devii un înotător mai bun.



Roagă pe cineva să-ți filmeze mișcările

Uneori avem impresia că înotăm mai bine decât un delfin, însă feedback-ul unui observator extern ne-ar putea șoca. Apelează la un antrenor, roagă-l să te filmeze și analizați împreună ce poate fi îmbunătățit, ce merge bine. Genul acesta de analiză te va ajuta enorm.

Folosește labe de înot

Labele de înot te ajută să obții o poziție mai bună a corpului în apă și, mai important, îți oferă ocazia de a afla cum se simte înotul în poziția corectă și în viteză. Mai apoi, fără labe de înot, poți încerca să recreezi poziția inițială.





Comentarii

tiroiu vasile

15.12.2016, 02:34

multumesc pentru postare, f. interesant si educativ.