Cele mai frecvente accidentări în practicarea înotului

Înotul este folosit în mod special ca activitate terapeutică, care ne poate să ne revenim după diverse accidentări și, totuși, ca în orice alt sport, și aici pot apărea accidentări, mai ales în cazul sportivilor profesioniști sau amatori competitivi.

31.10.2016 00:47, de , 0 comentarii

Cele mai frecvente accidentări în practicarea înotului

Iată care sunt zonele cu riscul cel mai ridicat de accidentare în timpul înotului și cum pot fi prevenite durerile în acest sport:

Umerii
Umerii pot deveni puncte vulnerabile în practicarea înotului, mai ales în momentul în care acest sport este practicat la nivel intensiv. Umerii sunt o componentă principală în generarea forței de propulsie la înot, iar mișcările repetitive, combinate cu oboseala datorată antrenamentului îndelungat pot duce la accidentări la nivelul tendoanelor și ligamentelor umerilor. Durerea este unul dintre indicatorii cei mai siguri pentru conștientizarea unei astfel de accidentări.

Freestyle este stilul de înot care generează cele mai frecvente accidentări la nivelul umerilor, mai ales când mișcărilor specifice acestui stil sunt executate incorect. Dacă vă antrenați intensiv și sunteți autodidacți, vă recomandăm totuși sfatul unui specialist, care vă poate urmări și poate detecta din timp greșelile tehnice pe care le faceți în bazin.

Iată cum pot fi prevenite accidentările la nivelul umerilor în timpul practicării înotului:



Genunchii
Durerile de genunchi apar mai ales în cazul înotătorilor care practică în mod special stilul bras, iar printre cauzele principale pot fi supra-antrenamentul, tehnica insuficientă sau lipsa exercițiilor de încălzire dinaintea sesiunii de antrenament. Pentru a evita durerile de genunchi sunt recomandate executarea alternativă a mai multor stiluri de înot, dar și exerciții de stretching înainte de sesiunea de înot.

Cum poți scăpa de durerea de la genunchi chiar în bazin:



Spatele
Înotul este ideal pentru cei care au dureri de spate, ceea ce este ironic, pentru că cercetările au arătat că majoritatea înotătorilor au avut de-a face cu dureri de spate ca rezultat al practicării acestui sport. Totuși, încă o dată, aici vorbim de înotători profesioniști sau care practică acest sport în mod intensiv. Înotul recreațional rămâne o activitate extrem de recomandată celor care suferă de dureri de spate, survenite în urma lipsei de activitate fizică sau practicării altor sporturi invazive la nivelul spatelui.

Șoldurile


Durerile de șold pot apărea mai ales în timpul antrenamenteului de înot bras, la mișcarea incorectă a picioarelor. Cea mai bună rezolvare a acestei probleme este pauza și repetarea altor stiluri de înot, care nu pun presiune pe șolduri.


Citeşte mai multe despre: accidentare inot, antrenament inot


Comentarii

Fii primul care lasa un comentariu!