De ce e greșit să-ți ții respirația în timp ce înoți

Mulți înotători fără experiență fac greșeala de a-și ține respirația în timp ce înoată. Îi excludem pe cei care fac exerciții pentru mărirea capacității pulmonare, respirând la cinci, șapte sau chiar nouă brațe!

04.02.2017 21:08, de , 0 comentarii

De ce e greșit să-ți ții respirația în timp ce înoți

Încearcă să-ți ții respirația câțiva metri în timp ce alergi. Simți că poți face acest lucru la fiecare 30 de secunde? Bineînțeles, nu. Te-ai sufoca, n-ai mai putea să alergi, ai deveni ineficient, ai încetini. Așa e și la înot.

Relaxează-te. Încearcă să intri într-un mod ciclic de respirație. Ținta ta este să respiri în apă așa cum o faci și pe uscat, într-un mod la fel de natural. Când îți ții respirația, plămânii se umflă ca niște baloane, ceea ce face ca pieptul tău să se ridice la suprafață, dar șoldurile și picioarele să coboare, ceea ce duce creșterea efortului de a înainta în apă și la o descreștere a eficienței. În loc să te străduiești să umpli până la refuz plămânii cu aer la fiecare respirație, încearcă să te folosești de capacitatea plămânilor la jumătate și eliberează complet aerul la fiecare respirație.

Exersează respirația pe un singur braț, pentru a crea un ritm care-ți asigură o rezervă constantă de oxigen. Alternează respirația pe fiecare braț, la 100 de metri, pentru a crea o simetrie în mecanica mișcării tale.

Pentru a te asigura că inspiri și expiri cantitatea optimă de aer, ai nevoie de o poziție bună a capului în apă. În mod ideal, capul ar trebui să iasă doar o treime față de linia apei. Practic, atunci când întorci capul să respiri un ochi ar trebui să fie în apă, celălalt deasupra liniei de plutire.


Sincronizarea respirației cu cadența brațelor este unul dintre aspectele cele mai importante atunci când înoți freestyle. Când brațul stâng este îndreptat spre înainte, capul și corpul ar trebui să se rotească spre partea dreaptă. Pe măsură ce brațul este întins la maximul ar trebui să termini inspirația. Nouă din 10 înotători întârzie începerea respirației, motiv pentru care dereglează tot ciclul de mișcări, iar brațul întins începe să cadă de la suprafața apei.

Cheia succesului stă în sincronizarea dintre inspirație și respirație cu mișcările corecte ale înotului, iar rezolvarea nu poate fi găsită decât prin, bineînțeles, practică și iar practică!



Citeşte mai multe despre: antrenament inot, respiratie inot


Comentarii

Fii primul care lasa un comentariu!