Plan de antrenament la înot pentru avansați - 17 februarie 2017

Pornim o serie de articole dedicate înotătorilor amatori, care vor conține planuri de antrenament în funcție de nivelul de pregătire. Pentru acest scop vom apela la antrenori de înot cu experiență din România.

17.02.2017 02:21, de , 0 comentarii

Plan de antrenament la înot pentru avansați - 17 februarie 2017

Planul de antrenament de astăzi este conceput de către Alex Toma și este dedicat înotătorilor avansați, care practică înotul de mai mult timp și au tehnica pusă la punct.

Încăzirea

După cinci minute de gimnastică pe uscat, urmează:

  • 200 de metri craul la trei brațe, lung, ușor, pentru acomodarea corpului cu apa, pentru simțul apei în palmă, dar și pentru reglarea pulsului
  • 200 de metri picioare craul cu tubul, pe care-l folosim pentru a ne obișnui capul să aibă o poziție cât mai fixă, iar privirea să fie atât în față, cât și în jos. Acest set se poate executa și fără tub, la alegerea înotătorului
  • 200 mixt

Baza

Se folosesc labele și pluta și se execută următoarele seturi:

  • 8 x100 metri picioare, 75 ușor, 25 accelerat, cu mișcarea scurtă și glezna relaxată. Pauza nu va fi mai mare de 15 secunde între seturi. Picioarele oferă flotabilitate și poziție corectă în apă.
  • 3x400 metri cu palmare, 75 craul, 25 bras picioare craul. Înotul craul trebuie să fie cu număr de brațe, adică înoți conștient și încerci tot timpul să te întinzi pe apă, să tragi de brațe în față. Trebuie să ai același număr de brațe sau chiar mai mic, eficiența crește pe fiecare braț.

Încheierea

Antrenamentul se încheie cu 200 de metri spate, ușor, pentru relaxare și revenirea pulsului la normal.



Alex Toma este profesor de înot în cadrul clubului BSC

și este unul dintre cei mai buni triatloniști din România,

cooptat recent în lotul național de triatlon al țării noastre.


Citeşte mai multe despre: plan antrenament inot, Alex Toma, profesor inot


Comentarii

Fii primul care lasa un comentariu!